[OSM-talk-nl] En wat nu?

Myckel Habets myckel at sdf.lonestar.org
Fri Sep 14 10:21:23 UTC 2007

Ik weet dat diverse organisaties hier in Leiden interesse hebben om de
geodata te gebruiken. Dit zijn echter wel mensen die nauwelijks kaas
gegeten hebben van het gebruik van dergelijke gegevens (of enig ander
geavanceerd computergebruik). Een voorbeeld:

De Ideewinkel is een organisatie die zich bezighoudt met
burgerinitiatieven in duurzame en ecologische sfeer. Zij benaderden me
afgelopen week met het feit dat ze een kaart met (fiets)routes wilden
maken die naar diverse ecologische boerderijen. Die ze dan konden
afdrukken en verspreiden. Ik wees ze op OSM, maar ze zouden het wel
zelf moeten doen (en ik zie ze nog niet met JOSM/Osmarenderer aan de
slag gaan, met kans dat de dingen fout doen en die per ongeluk
uploaden naar de database).

Ik denk dat er gewoon tools ontwikkeld moeten gaan worden, die
eenvoudig in gebruik zijn en de originele gegevens niet kunnen
beschadigen. Zo zou je het gebruik van de gegevens een enorme boost
kunnen geven.

Myckel