[OSM-talk-nl] En wat nu?

Foppe Benedictus foppe.benedictus at knkv.net
Fri Sep 14 11:17:45 UTC 2007

Citeren Danny Maas <dmace99 at gmail.com>:

> Het gaat hier niet alleen om het maken van een kaart, maar om wat je met die
> kaart kunt.
> Als het alleen om het maken gaat, dan is het niets anders dan kunst van
> meerdere kunstenaars, en is het, net zoals alle andere kunst waardeloos,
> behalve voor degene die het mooi vindt.

Hierin verschillen we dan van mening, ik ben van mening dat enkel het maken van
een kaart en deze data beschikbaar maken het doel van het project is.
Natuurlijk is het mooi als er spinnoffs zijn die iets met die kaart doen, maar
dan in andere projecten.
Overigens denk ik dat wat dat betreft het project al bijna te breed wordt
gemaakt. De voorpagina van OSM is een kaart, leuk, maar naar mijn mening hoort
daar de wiki te staan. Overigens heeft dat vooral te maken met de
bewerkbaarheid van de huidige kaart online, die vind ik ver onder de maat om
aan een groot publiek voor te leggen.