[OSM-talk-nl] En wat nu?

Zoran Kovacevic zoran at kovacevic.nl
Fri Sep 14 12:29:27 UTC 2007

Mark Huizer wrote:

> Ik heb het vermoeden dat je nu al regelmatig ziet dat voor allerlei
> mogelijke toepassingen blijkt dat de gegevens die verzameld worden niet
> toereikend zijn. Routeren kan niet met de huidige informatie, o.a. omdat
> de structuur dat moeilijk maakt (koppelingen tussen segmenten in
> meerdere wegen voor turnrestrictions, etc)
> Ik denk dat je niet kan volstaan met 'applicatiewerk is geen osm
> aangelegenheid' omdat je die applicaties nodig hebt om te weten wat je
> in kaart wil brengen.

De enige manier om goede data te maken is inderdaad door te weten waar
het voor gebruikt wordt.

Het is volgens mij een goede zaak om - we staan aan een pril begin -
iedereen bij elkaar te houden onder 1 project. Divergeren/splitsen kan
altijd nog.

Wie maakt de eerste innovatieve toepassing op basis van de complete
dataset van Nederland? (had ik al 'AND bedankt!' gezegd?)