[OSM-talk-nl] eastereggs

Remco van Zuijlen remcovz at xs4all.nl
Fri Sep 21 10:09:26 UTC 2007

On Fri, Sep 21, 2007 at 12:03:34PM +0200, Danny Maas wrote:
> "Easter Eggs" klinkt wel wat leuker dan "Fouten".
> Zelf ben ik in mijn wijk ook al wat "Easter Eggs" tegengekomen.

met het verschil dat "fouten" er onbewust ingezet kunnen zijn, en "easter
egss" bewust, met de bedoeling onwettig kopieren tegen te gaan, en je je
eigen data kan herkennen door fictieve straatjes terug te vinden (zie ook:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Copyright_Easter_Eggs)

Maar verder zag ik ook wel dat er veel informatie is verouderd, maar dat was
niks nieuws, dat had AND al vermeld.

> Er is nog een hoop te verbeteren ;-)
>
> Hoe het is gesteld met de data die we reeds van mapping-parties hebben, weet
> ik niet.
> Heeft iemand daar al naar gekeken?
> Misschien dat het dan wel tijd wordt voor een remapping-party?

Alle gps traces zijn bewaard gebleven, dus je kan die vergelijken met de
data die door AND is geleverd.

Remco