[OSM-talk-nl] eastereggs

Danny Maas dmace99 at gmail.com
Fri Sep 21 10:14:09 UTC 2007

On 9/21/07, Remco van Zuijlen <remcovz at xs4all.nl> wrote:

> met het verschil dat "fouten" er onbewust ingezet kunnen zijn, en "easter
> egss" bewust, met de bedoeling onwettig kopieren tegen te gaan, en je je
> eigen data kan herkennen door fictieve straatjes terug te vinden (zie ook:
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Copyright_Easter_Eggs)
>
> Maar verder zag ik ook wel dat er veel informatie is verouderd, maar dat
> was
> niks nieuws, dat had AND al vermeld.

Klopt. Bij mij in de buurt is de data minstens 6 jaar oud.
Ik neem aan dat dit voor zo'n beetje alle data geldt.

> Er is nog een hoop te verbeteren ;-)

> weet
>
> Alle gps traces zijn bewaard gebleven, dus je kan die vergelijken met de
> data die door AND is geleverd.

Tuurlijk. Maar bedoelde meer, dat als er veel foutjes of veel veranderde
data in 1 gebied voorkomen, en dan met name van de laatste mapping-parties,
die nog vers in het geheugen liggen,  is het misschien handig om daar
groepsgewijs de hand aan te leggen.
Da's natuurlijk meteen een stuk gezelliger dan thuis zitten blokken.

Groeten,

         Danny