[OSM-talk-nl] Wat nu ?

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Sat Sep 22 08:01:33 UTC 2007

mvexel wrote:
> [...]
> meegelezen de afgelopen tijd]
>
> Voordat iedereen als de spreekwoordelijke kip zonder kop gaat
> aanpassen (met alle respect ntrlk, ik sta zelf ook te popelen), lijkt
> het me slim om een bezinningsfase in te stellen waarin we de tijd
> nemen om de Nieuwe Kaart in ons op te nemen en een gestructureerd
> beeld te vormen van 'hoeken en gaten' in de AND-data die we tot nu
> toe over het hoofd hebben gezien. Dat heeft ook PR-waarde; er komt nu
> veel pers op ons af en het is natuurlijk leuk als je kunt zeggen:
> "Een prachtige dataset, maar we zijn nog niet klaar, omdat..." en dan

Dat is een goed idee, maar je moet je wel realiseren dat als zaken als
de kustlijn nu niet opgelost worden, ze woensdag in de kaart op
openstreetmap zitten.
En dat ziet een beetje vreemd uit.
En als de renderer hikt op lange ways en geen tiles rendert dan heb je
ook niks om even snel te zien waar het mis gaat.
Want om nu enig groot gebied in JOSM in te laden, daar is JOSM wel even
zoet mee (bij mij tenminste).

Maarten