[OSM-talk-nl] correctie niet meer zichtbaar bij uitzoomen

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Fri Apr 4 10:00:16 UTC 2008

Dieter:

Ik gebruik een (ouden) N80 nokia telefoon met
Whereami software erop, samen met
Een bluetooth gps met klittenband op het (fiets)stuur.
Geeft werkelijk prima resultaten, mooi regelmatige
Punten, soms binnen een paar meter exact.

Met de HP 6515 met ingebouwde GPS zijn de resultaten
veel minder, de ontvanger/antenne is duidelijk slechter.

Ik heb nu N95 met interne GPS in mijn hand, en ga kijken hoe die
presteert, maar ik heb nog geen geschikte logging softWare
die de interne GPS herkend. (nog niets geprobeerd)

Ook heb ik een Nokia E90, daarvoor geldt hetzelfde.

Het voordeel van externe GPS is dat ze tot 24 uur aan
Een stuk kunnen werken, met de HP of de Nokia is dat veel
Korter, je moet echt eerst laden en dan fietsen.

Ik hoor het wel als er meer vragen zijn.

Gert