[OSM-talk-nl] map verfraaien

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Fri Apr 4 12:28:21 BST 2008

On Friday 04 April 2008 12:04:04 Gert Gremmen wrote:
> Hoe kunnen we het beste  losse perceeltjes bos
>
> taggen, graag zichtbaar in de fietskaart (rob ?):

Buiten de stad/het dorp is het het eenvoudigst als je gewoon de Engelstalige
wiki volgt. Dus landuse=forest als de bomen netjes op een rij staan
(productiebos) en natural=wood voor alle stukjes "wildernis".

Binnen de stad/het dorp is er inderdaad gewoon geen goede oplossing. Er heeft
ooit iemand een voorstel gedaan voor "random urban greenery", maar de
tag-naam was verschrikkelijk en veel mensen willen binnen de bebouwde kom
alleen maar leisure=park gebruiken.

Voor mezelf maak ik het volgende onderscheid voor groen in de stad:
* Kun je erdoor lopen (over het gras of de paden) -> leisure=park
* Klein stukje "wildernis" in de stad -> natural=wood
* Hoekje met wat struiken -> te klein om te vermelden

--
m.v.g.,
Cartinus