[OSM-talk-nl] Geluidsnet - Persbericht

Ante ante at ffii.org
Tue Apr 8 07:58:36 BST 2008

On Monday 07 April 2008 20:57:42 Richard Duivenvoorde wrote:
> (c) ?
>
> Ik ga volgende maand hopelijk een project opleveren met OSM data
> eronder. Ik had bedacht: 'CC-sa Openstreetmap' te tonen, in de
> veronderstelling dat © (de c in een rondje) niet van toepassing zou
> zijn? Of omdat ik in al mijn juridische onnozelheid dacht dat die
> cc-licenties juist iets heeeel anders was dan een 'copyright' notice.

Op al deze brouwsels rust copyright.  Een ander dan de maker heeft nergens
recht op volgens het auteursrecht, tenzij dat in de wet geregeld is, zoals
citeren of in sommige gevallen een thuiskopie maken. Natuurlijk kan je
proberen met de maker overeenstemming te bereiken.

De CC licenties zeggen eigenlijk: we weten beide dat je nergens recht op hebt,
maar we geven je de volgende rechten indien je je aan deze regels houdt.

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/

"For any reuse or distribution, you must make clear to others the license
terms of this work. The best way to do this is with a link to this web page."

Als je je houdt aan wat de rechthebbende als het beste ziet, zit je zeker
goed.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante