[OSM-talk-nl] map verfraaien: layers gebruiken ?

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Wed Apr 9 09:37:06 BST 2008

Zie eerst hier :

<http://tile.openstreetmap.nl/~rubke/fietskaart/index.html?zoom=16&lat=5
1.98373&lon=4.38472&layers=B00>

Ik heb hier een achtereenvolgend van toepassing (links van de P)

Bebouwde kom delft
Landuse  industrial (delft hydraulics)
Watertje
Weg
Gebouw

Het gebouw staat IN het water, maar wordt door
Het water afgedekt (je ziet alleen nog een stukje "loopbrug")

Hoe lossen we het tekenen hiervan netjes op ?

Ik zie dat water automatisch boven land-use wordt getekend,
maar dat het gebouw toch door water wordt afgedekt.

Normaliter zoekt water toch het laagste punt op ?? ;<))
Of is mapnik water lichter dan gebouwen (=steen) ? ;<))

Is er een hierarchie in het mapnik tekenwerk ??
Kunnen we die per definitie met layers doorbreken ??

Moet ik dan gebouw = layer 1 geven,
Of water layer -1
Of alles layeren:

-2 Bebouwde kom delft
-1 Landuse  industrial (delft hydraulics)
0 Watertje
1 Weg
2 Gebouw

Wie heft er wat licht om in de duisternis te laten schijnen
(en nu geen grapje over de vuurtoren die ik net getekend heb !)

Gert