[OSM-talk-nl] OV-map

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Thu Apr 10 13:56:19 BST 2008

Ik denk dat we voor de treinsporen de Yahoo maps kunnen gebruiken,
als we tenminste geen spoor info van prorail kunnen losweken.
Tramlijnen zijn al wat moeilijker.
Buslijnen moeten getracked worden.

Stations lijken me wel te doen, en zijn meestal wel al voorhanden
Tramhaltes moeten getracked worden denk ik, tenzij de HTM / GVB en
anderen
info gaan vrijgeven.
Bushaltes idem

In eerste instantie kunnen tram-/metro en spoorwegen direct in OSM
worden opgenomen. Geen buslijnen dus, want die zijn niet geografisch
gebonden.
Geldt ook wel voor de haltes, zowel trein/ metro en tram- als bushaltes.

De routes gaan dan als relatie voor allen.

We moeten wel een onderzoek starten om Multi routes weer te geven
met verschillende kleuren in mapnik. Van Rob heb ik brgrepen dat
dat nog niet kan. Met name in de grote steden rijden er
wel 5 of 6 tram/buslijnen over een weg/spoor , en dan wordt
de kaart onbruikbaar als je geen onderscheid in kleuren kan maken.

In eerdere mails heb ik al een tagging voorstel gedaan:

type=route
route=bus/metro/train/tram/trolley
network= lpt/rpt/npt     (local-regional-national / public transport)
name= bus 80
ref=80   (lastig voor de trein)
role=forward/backward

Hebben we nog aanvullende gegevens nodig voor
een koppeling naar een toekomstige dienstregeling-beesje ????

Gert Gremmen