[OSM-talk-nl] Net weer eens wat geedit

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Thu Apr 10 21:09:41 BST 2008

Stefan,

De nieuwe JOSM werkt echt heel makkelijk als je het principe even door hebt.

Select de 3e button van links boven "edit"  (onder loupje=zoom en handje= select)
(twee nodes met een way ertussen)
type U of u (unselect:voor het geval er nog iets geselecteerd was, dan werkt het niet of anders)
klik op de plaats van splitsing midden op een weg en voila een nieuwe node
tik p of P op een selected node en er zijn nu 2 ways die apart geselecteerd kunnen worden

Bij een polygoon selecteer je 2 nodes (hold shift) en tik dan p voor hetzelfde resultaat

Aansluiten van ways:
selcteer (handje) een eindnode van de aan te sluiten way.
change mode naar "edit" (zie boven)
klik op de nieuwe weg, middenin of op een node en voila: connected

Gert