[OSM-talk-nl] [OSM-talk] tip voor de Foutje! editor

Richard Duivenvoorde rdmailings at duif.net
Fri Apr 11 07:30:28 UTC 2008

Martijn van Exel wrote:

> En nog een vraag (Richard) ik kon zo gauw niet zien hoe je die areas
> aanmaakt waar je dan vervolgens een rss-feed van kunt krijgen. Ik zag
> dat Zoran een eigen area heeft! Dat wil ik natuurlijk ook (maar zolang
> gebruik ik die van hem wel) :)

uhm, ik doe dat op dit moment even met qgis rechtstreeks in de database
:-) stuur maar een tekeningetje/schetsje als je een eigen gebied wilt...

Het is echter ook goed te doen om een paginaatje daarvoor aan te maken.
Moet dat een soort 'moderated' pagina zijn, of moet iedereen maar zijn
eigen 'territorium' laten tekenen?

> Ik heb de rss-feed trouwens al in mijn google reader staan, erg handig.

Ik denk nog na over andere 'feeds' (het zijn eigenlijk gewoon queries):

- alle issues die je gemeld hebt onder hetzelfde emailadres (waarbij
elke verandering/change aan een issue opneem als een 'wijziging', en dus
meeneem als 'nieuw' item) EN voor issues waar je onder datzelfde
emailadres hebt bijgedragen aan de 'discussie'.

- een feed van een box die je hebt getrokken (zoiets als: "wil je de
huidige bbox als feed"? Hiervoor hoef je dus geen 'area' aan te maken:
ik doe gewoon een ruimtelijke query. Zit me nu te bedenken dat dan
misschien het hele 'area'-verhaal wel overbodig wordt?

(ik zal trouwens de emailadressen uit de feeds halen... of althans het
deel achter het @-sign)...

Groet,

Richard Duivenvoorde