[OSM-talk-nl] Wandelroutenetwerk (en overlays)

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sat Apr 12 21:15:40 UTC 2008

Hoi,
Even ter informatie... Ik ben recent de eerste paaltjes van een nieuw
wandelroutenetwerk tegengekomen:
http://www.sre.nl/web/show/id=71841

Blijkbaar is dit nog uniek in zuid-oost Brabant, of zijn er mensen van elders
die dit fenomeen ook al gespot hebben?
Ik tag ze voorlopig maar met rwn_ref=nummer en later misschien met relaties
voor de routes ertussen, zoals bij het fietsroutenetwerk.

Voor het geval ook dit projectje verder uitgroeit denk ik dat het een beetje
veel wordt om daar weer een nieuwe layer op tile-nl voor aan te maken. Zou
het niet beter zijn om de kaart van Rob (zonder fietsroutes en knooppunten)
als basis te gebruiken en op dezelfde manier als de OV zones daar de fiets-
en wandelroutes als overlay overheen te zetten? Dat werkt m.i. een stuk
flexibeler en zo zou je de (aankomende?) OV-routekaart ook over de huidige
Mapnik of fietskaart van Rob kunnen leggen.

P.S. mocht de implementatie van bovenstaande ideeen wat werk kosten ben ik
niet te beroerd om daar ook eens aan mee te werken ;-)

--
Freek