[OSM-talk-nl] Wandelroutenetwerk (en overlays)

Itserik erik at itserik.nl
Sun Apr 13 10:25:11 BST 2008

Hier in Twente hebben we ook een wandelroutenetwerk
In onderstaande pdf [1] staat een schematische kaart van hoe groot dat
is (of gaat worden) zo'n beetje in de zelfde orde als het
fietsroutenetwerk van Twente.

Voor dit netwerk maakt de provincie afspraken met boeren om hun (prive)
paden te mogen gebruiken. De boer krijgt een financiele vergoeding voor
het beschikbaar stellen van het pad, maar kan ook besluiten om te stoppen.

De paden die hiervoor in OSM zouden moeten worden gemaakt krijgen dus
een (tijdelijk) niet officieel karakter.
In Twente is de bewijzering van het netwerk met de bewijzering van de
LAW routes samengevoegd, echter de LAW stichting heeft duidelijk
aangeven de wandelroutes niet op OSM gepubliceerd te willen hebben [2].

Het zal me hier niet weerhouden om als ik ooit een wandelingetje doe dit
even te tracken en in OSM te zetten, alleen wacht ik even met het maken
van relaties en knooppunten totdat er meer duidelijkheid is over hoe (en
of) wandelroutes in OSM terecht moeten komen.

[1] http://smc.webq.ws/smcbsa/smcdl/15/NIEUWSBRIEF%20MEI%202007.PDF
[2]
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Bestaande_geodata_hergebruiken#Wandel-_en_fiets-paden

grt Erik