[OSM-talk-nl] Wandelroutenetwerk (en overlays)

Rob rob at coolbegin.com
Mon Apr 14 12:20:44 UTC 2008

Op 12-04-08 heeft Freek<freek_osm at vanwal.nl> het volgende geschreven:
>  Voor het geval ook dit projectje verder uitgroeit denk ik dat het een beetje
>  veel wordt om daar weer een nieuwe layer op tile-nl voor aan te maken. Zou
>  het niet beter zijn om de kaart van Rob (zonder fietsroutes en knooppunten)
>  als basis te gebruiken en op dezelfde manier als de OV zones daar de fiets-
>  en wandelroutes als overlay overheen te zetten? Dat werkt m.i. een stuk
>  flexibeler en zo zou je de (aankomende?) OV-routekaart ook over de huidige
>  Mapnik of fietskaart van Rob kunnen leggen.

routes als overlays zou ook vrij makkelijk moeten kunnen
alleen weet ik nog niet hoe we transparante tiles moeten genereren met mapnik

ik zie wel dat de huidige ov overlay met transparante png's problemen
geeft in internet explorer (lees niet transparant) hier zouden we voor
het moment beter gif kunnen gebruiken als dat mogelijk is.