[OSM-talk-nl] Amsterdam, huizenblokken intekenen

Ante ante at ffii.org
Thu Apr 17 17:50:00 BST 2008

On Thursday 17 April 2008 17:56:26 Eugene van der Pijll wrote:

> In dat geval ben ik ook voor windrichtingen. Het is het belangrijkst om
> het makkelijk te maken voor de menselijke gebruikers; voor
> computergebruik kan je altijd gepreprocessde bestanden gebruiken.

Maar de menselijke gebruiker krijgt links rechts niet anders te zien dan noord
zuid, toch? Meest gebruikt zal zijn, iemand wil naar straat X, nummer Y, de
kaart toont waar dat zou zijn, met een pijltje, en de weg er naar toe. Dan
kan het maar beter optimaal voor de computer zijn. De gebruiker krijgt alleen
het eindresultaat.

Als een weg krom loopt, zoals een "C", kunnen punten aan dezelfde kant van de
weg noordelijk, westelijk en zuidelijk liggen. Of hetzelfde punt aan de
andere kant kan als zuidelijk, oostelijk en noordelijk worden beschreven.

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante