[OSM-talk-nl] Amsterdam, huizenblokken intekenen

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Fri Apr 18 08:38:53 UTC 2008

2008/4/18 Martijn van Exel <mvexel at gmail.com>:
> Maar dat kunnen we volgens mijn tagging scheme toch zo importeren?

Precies, daarom vraag ik mij af waarom mensen het moeilijk maken als
het ook makkelijk kan.

>  Ik stel voor dat we dat eens gaan doen en dan maar kijken waar we
>  tegenaan lopen.
>  We moeten dan wel een script maken dat alle way reversals in de gaten
>  houdt.
>  Ik zeg: een house number hacking party! Yeay!

Interressant idee. Moet wel even uitgepland worden:

Stap 1: Voor heel nederland voor alle wegen de AND_ number zoeken en
correleren met OSM ID.
Voor wegen die gemerged zijn moeten of hun AND tag hebben kwijt
geraakt, dan moeten wij een andere manier vinden om het te
indentificeren.
Step 2: AND tag opzoeken in brondata en tags genereren
Step 3: Uploaden

De eerste step is het moeilijkste....

De monitoring script is geen gek idee. Gewoon een lijst bijhouden van:
deze huisnummer was bij deze put en hou de veranderingen in de gaten.

Mvg,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/