[OSM-talk-nl] Fietskaart : heen en weer, weer en heen

Steven te Brinke s.tebrinke at student.utwente.nl
Fri Apr 18 12:24:23 UTC 2008

Er is momenteel nog geen manier afgesproken om de verschillen tussen
heen- en terugweg te taggen. Mijn voorstel zou zijn er één relatie van
te maken en met behulp van de rollen van de elementen uit deze relatie
aan te geven welke weg welke kant uit is:
de knooppunten krijgen als rol 'begin' en 'end' en de wegen die slechts
voor één richting zijn bedoeld een 'forward' of 'backward' om aan te
geven of het de heen- danwel de terugweg is. De rollen zijn optioneel,
alleen als je 'forward' of 'backward' gebruikt, moeten 'begin' en 'end'
natuurlijk wel gedefinieerd zijn. Op deze manier is goed te definiëren
hoe de route daadwerkelijk loopt. Het goed zichtbaar maken op een kaart
zal waarschijnlijk wel lastig zijn, dus als we willen dat mensen geen
bordjes hoeven te lezen, moeten we daarop iets verzinnen.

Het lijkt mij goed om uiteindelijk een afspraak te maken en deze op de
wiki te plaatsen, dus laat horen wat je er van vindt.

Steven