[OSM-talk-nl] tagwatch correcties

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sat Apr 19 10:25:18 BST 2008

On Saturday 19 April 2008, Lambert Carsten wrote:
> Naar aanleiding van de vernieuwde (2 april 2008) tagwatch  pagina
> (http://etricceline.de/osm/netherlands/tags.htm) heb ik wat correcties
> gedaan.

Zozo, dat is een hele lijst. Goed bezig geweest!

> Mocht iemand mij kunnen vertellen hoe ik spaties (en andere rare tekens) in
> een tag moet 'coderen' in de url als ik de betreffende elementen opvraag
> via de osmxapi dan hoor ik dat graag. Misschien kan het handiger maar ik
> 'doe een wget' naar de server, bijv.:
> wget http://www.informationfreeway.org/api/0.5/*[highway=residenial]
> [bbox=3.35376,50.57484,7.22095,53.51513] -O highway_residenial.osm

Ik zou enkele aanhalingstekens om de url zetten.

> Hier volgt de lijst met tags die ik reeds gedaan heb met wat info (als het
> handiger is de lijst als zip toe te voegen, ivm linebreak in email, laat
> het mij weten):
> [...]

> highway=path -gewijzigd in highway=cycleway

Weet je zeker dat dat een fietspad was, en geen smal bospaadje o.i.d.?

> bridge=false -gewijzigd in bridge=yes

vaag...

> noexit=No -verwijderd

Gaf dat geen extra informatie, bijv. "deze straat loopt niet dood, maar ik ben
er nog niet aan toegekomen hem helemaal uit te lopen"?

> residential=true -verwijderd, was ook highway=cycleway (in Eindhoven)

Ik denk niet dat ie van mij was, maar ik ben wel eens ergens (in Breukelen)
een "fietsstraat" tegen gekomen. Het idee was volgens mij dat auto's daar te
gast zijn. Ik denk dat ik hem toen als highway=cycleway,motorcar=permissive
o.i.d. getagd heb.

--
Freek