[OSM-talk-nl] Milieuparken

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Sat Apr 19 15:50:25 UTC 2008

Op 19 apr 2008, om 17:37 heeft Eugene van der Pijll het volgende
geschreven:

> Op zoomniveau 17 is zo'n park anders groter dan een node, dus als je
> een
> kaart wil maken op die schaal lijkt me een area wel zo handig. Gewoon
> dezelfde tags gebruiken als op een node, maar dan area=1; en dan een
> mailtje aan een internationale lijst of ze die ook willen renderen,
> net
> zoals bijv parkeerplaatsen.

Volgens mij is de volgorde:
1) een pagina aanmaken op http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed
2) stemmen
3) 'goedkeuring' (dat suggereert een democratie die er niet is
natuurlijk)
4) verplaatsen naar http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Map_Features
5) Opnemen in de render rules.

Maar deze volgorde wordt - hoe OSM ;) - natuurlijk niet altijd
gevolgd. Er zijn verklaard tegenstanders van het 'voting'-systeem. Ik
ben ook geen supporter van deze papierwinkel. Er is bijvoorbeeld al
heel erg lang discussie over de building tag, maar deze wordt
ondertussen wel gewoon gerenderd. De beste methode om dat voor elkaar
te krijgen is
* een eigen tileserver opzetten en het daar doen zoals je zelf wilt
(maar wacht eens....:)
* rechtsreeks vragen aan de mensen die het kunnen regelen (TomH,
jburgess, nog een handjevol anderen).

--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/