[OSM-talk-nl] OpenMoko telefoon (FIC 1973/Freerunner) met groepskorting

Sander Hoentjen sander at hoentjen.eu
Sun Apr 27 09:36:30 UTC 2008

On Sun, 2008-04-27 at 11:06 +0200, Freek wrote:

> Dat klinkt wel heel aantrekkelijk :-) Ik zit niet zo in de OpenMoko
> ontwikkeling, daarom een paar kleine vraagjes:
> - Wanneer komt ie ongeveer?
De verwachting is binnen een maand, heel lang werd April genoemd, maar
ik denk niet dat ze dat nog halen. Er is volgens mij nooit echt een
harde release-date genoemd, alleen een "when ready". Maargoed, de
hardware is af, dus lang zal het niet meer duren.

> - Is deze versie al een beetje consumer-ready in de zin van stabiliteit?
-Hardware: ja, maar je zult er geen filmpjes mee af kunnen spelen in
480*640 resolutie met een redelijke framrate. Dit is een hardware
beperking, voor navigatie/mappen maakt dit natuurlijk niet uit. Je zou
wel een kleinere resolutie-filmpje fullscreen af kunnen spelen.
-Software: Nog niet consumer ready volgens mij, je kan er wel mee
bellen, en er bestaat van allerlei andere software, maar ik denk dat pas
na de release dit gebruiksvriendelijker zal worden etc. Er zijn tevens
een aantal gsoc projecten voor de openmoko deze zomer.

> - Er zit een "u-blox/Atmel ATR0635" GPS ontvanger in, heeft iemand daar
> ervaringen mee?

Geen ervaring

> Deze opmerking bij de specs is trouwens misschien ook wel relevant:
> "- 2 3D accelerometers so that the phone can know its orientation for example
> switching to landscape mode automatically" ...
Zeker leuk, ben benieuwd of er nog originele toepassingen bedacht gaan
worden.

--
Sander