[OSM-talk-nl] OpenMoko telefoon (FIC 1973/Freerunner) met groepskorting

Jeroen Dekkers jeroen at vrijschrift.org
Sun Apr 27 12:37:27 UTC 2008

At Sun, 27 Apr 2008 13:58:36 +0200,
Freek wrote:

> Mmm, dat klinkt niet zo positief, bedankt voor het delen van je ervaringen. Ik
> heb al wel eens aan de N810 gedacht, maar had het idee dat ik geen "internet
> tablet" nodig heb. Aan de andere kant: een telefoon ook niet :-p
> Het belangrijkste vind ik een hanteerbaar, programmeerbaar apparaat met een
> (redelijk) goede GPS en WiFi, de rest is extra. Hoe zit het met de kwaliteit
> van de GPS in de N810, kan je er eventueel nog een externe antenne op
> aansluiten?

Je kan er geen extra antenne op aansluiten, maar de kwaliteit is vrij
goed, alhoewel ik er door gebrek aan tijd niet al te veel mee gemapt
heb. Het beetje wat ik gedaan heb met maemo-mapper werkte echter heel
prettig.

> En is er genoeg grip (er zit zo te zien een bureau-standaard
> geintegreerd) om zelf een fietsstuurklem omheen te klussen? (Ik neem aan dat
> dat bij de freerunner moeilijk wordt.)

Er zit een carholder bij die je volgens mij vrij makkelijk moet kunnen
omklussen om aan je stuur vast te maken.

> Ik zie dat er ook een camera in zit, is die goed genoeg voor
> straatnaambordjes?

Ik denk het niet, de camera is vooral bedoeld voor video conferencing
volgens mij. De kwaliteit is VGA en zit namelijk naast het display
(dus als je naar het display kijkt, maak je een foto van jezelf).

Groeten,

Jeroen Dekkers