[OSM-talk-nl] Openstreetmap op Nokia E90

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Mon Apr 28 09:12:03 BST 2008

De vraag was hoe ik tile.openstreetmap.nl te zien krijg, niet
een afgeleide. Ik gebruik whereami, maar die
bewerkt eerst zelf de data, of duurt zo lang dat
er time out optreedt. > 500 sec.

Ik wil gewoon de internet browser van de Nokia gebruiken, en dat
geldt natuurlijk voor alle mobile gebruikers, die geen
zin hebben om buggy applicaties met wekelijkse upgrades
te installeren. Nog afgezien van de certificering die sommige
applicaties nodig hebben.

Ik wil voorstellen een nieuw project:

Hoe kunnen we de webserver  (NL eerst)  compatible maken, zodat
we gewoon met de Nokia's en Ericssons kunne browsen ???

Hoe maken we de applicatie zo handig dat er maar weinig
datatiles hoeven worden overgedragen.?

Of, hoe maken we een applicatie die lokaal rendert
en die toch snel werkt.

Gert