[OSM-talk-nl] Belangrijke wegen, primary of secondary

Freek freek_osm at vanwal.nl
Wed Apr 30 13:55:36 BST 2008

(Twee replies in één.)

On Wednesday 30 April 2008, Lambertus wrote:
> Kunnen we een deel van die secondary/primary wegen al niet makkelijk
> categoriseren door bijvoorbeeld officiele ringwegen als primary te taggen?
> Ik ben namelijk enorm voor een kwantitatieve manier van het taggen van
> wegen en tot nu toe was het op basis van de wiki regels redelijk eenduidig
> toe te passen.

Hoe besloot je dan of iets secondary of tertiary moet worden? (Ik hoop niet op
basis van of ze een N-nummer hebben, voorzover ik weet hebben veel wegen die
tenminste secondary zijn, met middenberm, geen N-nummer.)

Wat vuistregels kan natuurlijk nooit kwaad, ringwegen primary lijkt me over
het algemeen goed.

On Wednesday 30 April 2008, Gert Gremmen wrote:
> Als je een minder vage note weet, dan pas ik die graag aan.

Dat kan per situatie verschillend zijn, voorbeelden:
- primary i.p.v. secondary:
  "Tagged primary as this road is much more important than <some secondary
road>"
  "Important through road"
  "Ring road"
- secondary i.p.v. tertiary:
  "Dual carriageway without N-number, tagged secondary"

--
Freek