[OSM-talk-nl] Lanes / 'afslagen' A2/A58 (eindhoven)

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Fri Dec 12 13:32:16 UTC 2008

Jeroen Asselman wrote:
> Op donderdag 11-12-2008 om 23:33 uur [tijdzone +0100], schreef Maarten
> Deen:

> Nee, dat is dus het 'rare', voor de A58 richting son moet je rechtdoor /
> de weg blijven volgen. Om de A2 te blijven volgen moet je juist rechtsaf.

Als ik op de luchtfoto's kijk dan staat er wel een pijl naar rechts op het
wegvak, maar als je van de A2 uit zuidelijke richting komt en naar Den Bosch
wil, dan hoef je helemaal niet van rijbaan te veranderen. Als je de A58 op wil,
dan moet je van rijbaan veranderen. Dat die linkse baan geen uitvoegstrook is
komt alleen maar omdat we in Nederland geen uitvoegstroken naar links willen
hebben, maar logisch gezien gaat de A2 gewoon rechtdoor en moet je voor de A58
van rijbaan veranderen.

En daarbij: er staan toch ook borden boven de weg? Laten dit soort situaties
niet gaan beredeneren zonder in het achterhoofd te houden dat de automobilist
nog altijd zelf moet nadenken en niet blind moet rijden op de navigatie. Waar
dat toe leidt lees je veel te vaak in de pers.

Maarten