[OSM-talk-nl] Fietspaden kots

Lambertus osm at na1400.info
Sat Dec 27 14:30:16 UTC 2008

Als eerste: Iets meer dan een jaar geleden is deze discussie ook al eens
aan bod geweest  en ik voorop stellen dat je niet verplicht bent om iets
apart te mappen of het juiste op een makkelijkere manier te doen.

Nu wat betreft de fietspaden: We hebben een uitspraak in OSM 'om de
wereld zo nauwkeurig mogelijk te mappen'. Dit betekend in de praktijk
dat we in de praktijk gescheiden rijbanen (zowel voor auto als fiets)
apart intekenen. Het lijkt me dat je dit voor snelwegen geen probleem
vindt, voor parallelwegen ook niet waarschijnlijk. Waarom voor
fietspaden dan wel? Ik heb zelfs voorbeelden gezien in Duitsland waar
alle voetpaden langs de wegen in kaart zijn gebracht. Meer mapping kan
dus juist meer en beter informatie opleveren! Het feit dat de fietspaden
(nog) niet goed aan de wegen zijn gekoppeld mag je naar mijn mening niet
gebruiken om het concept van mappen van fietspaden langs wegen af te keuren.

Dus als je zelf geen fietspaden apart wilt mappen: prima, mijn motto is
altijd je moet/mag alleen doen waar je plezier in hebt. Maar veroordeel
niet de mensen die dat wel doen. En verwijder al helemaal niet die
fietspaden, dan krijg je een edit war.