[OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk-punten automatiseren?

Joris Meijerink meijerink at gmail.com
Wed Feb 13 15:39:58 UTC 2008

> ik heb de delta eens op 0.0002 gezet (+-22m) om meer "hits" te
> krijgen, nu worden 1131 van de 1701 waypoints (66%) aan een bestaande
> node gehangen. ik vind het wel vreemd want ik zou verwachten dat de
> meeste knooppunten wel op een bestaande weg zouden liggen.. nog eens
> nakijken, bij 0.0001 is het trouwens 780 waypoints (45%)
Wat ik zou kunnen verzinnen is dat je een fietspad naast een weg hebt
terwijl in de huidige db alleen de weg voor een auto staan. Nog groter
lijkt me niet handig, de rest van de nodes gewoon toevoegen?

> tja al reeds ingevulde nodes kunnen we of overslaan, of vervangen..
> hoort dezelfde info in te staan

Net gekeken hoeveel nodes we nu hebben, dat zijn er totaal 300 waarvan
80 door mij ingevoerd op de eilanden Schouwen-Duiveland en
Goeree-Oerflakkee. Dat is nog wel te overzien in aantallen die even
langs gelopen moeten worden.

> ik stel ook voor om de volledige naam van de waypoint in de node erbij
> te doen als referentie naar de bron, nog een tag verzinnen..

De fietsknooppuntroute benaming is alleen het nummer
(http://www.fietsroutenetwerk.net/system.htm).
De naam in het bestand is verzonnen door dhr van Genugten zodat ook kon
worden aangegeven op welke kaart dit punt staat.
Het lijkt me een goed idee om de lange naam en de bron aan de node toe
te voegen om in de toekomst makkelijk te kunnen updaten, maar om alleen
het nummer in de rcn_ref tag, die dus op de kaart komt, te zetten.