[OSM-talk-nl] Nederlandse Fietskaart

Joris Meijerink meijerink at gmail.com
Fri Feb 15 16:58:45 UTC 2008

Martijn van Oosterhout wrote:

> Ik zou misschien beginnen met de standard OSM stylesheet:
> http://svn.openstreetmap.org/applications/rendering/mapnik/osm.xml
>
> Om een heel concreet voorbeeld te geven:
>      <Rule>
>       <MaxScaleDenominator>25000</MaxScaleDenominator>
>       <Filter>[railway]='station'</Filter>
>       <PointSymbolizer file="/home/steve/symbols/station.png"
> type="png" width="9" height="9" />
>     </Rule>
>
> Je hebt Line/Point/Polygon/TextSymbolisers. De scaledenominator heeft
> de maken met de schaal. Voor een eerste versie zou ik mij daar niet zo
> [...]
Ok, als ik het zo bekijk lijkt het wel mee te vallen voor de nodes.

<Style name="rcn">
    <Rule>
      <Filter>[network] = 'rcn'</Filter>
      <ShieldSymbolizer name="rcn_ref" face_name="DejaVu Sans Bold" size="11" fill="#336633" file="cycle_node_nl.png" type="png" width="17" height="17" />
    </Rule>
</Style>

en dan met cycle_node_nl.png een rondje met een mooi donker groene rand,
#336633.
Alleen hoe krijg je ze pas zichtbaar op een bepaald zoomlevel?

In de cycle-kaart van Andy, hebben de grotere wegen een grijstint en
zijn de kleuren van landuse een beetje gewijzigd. Alleen de kleuren van
de grote wegen grijzer lijkt me voldoende.
National cycle shields zijn zichtbaar vanaf zoom 9, regionale vanaf zoom
10, lokaal vanaf 12.
De nodes van de regionale zijn zichtbaar vanaf zoom 10.

Hoe krijgen relaties kleuren?
National cycle routes zijn zichtbaar vanaf zoom 5, regionale vanaf zoom
7, lokaal zoom 8.