[OSM-talk-nl] Aansluiting Lage Weide-Wetering op de A2

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Sat Feb 23 23:54:28 UTC 2008

Martijn Verwijmeren schreef:
> Wat is nu de beste aanpak?
> A) De foute afrit laten staan en er alleen een FIXME op zetten.
> B) De foute afrit weghalen, zodat het meer opvalt dat er iets niet
> klopt.
> C) Niets doen en hopen dat er iemand in de auto springt naar
> aanleiding van deze e-mail ;)

Ik kan over dit specifieke geval niks zeggen, maar in het algemeen: Niet
B! Als een weg niet de juiste route volgt, maar wel goed aansluit op
overige wegen, is het alvast beter dan niets. Op de kaart wordt 'ie dan
tenminste weergegeven, en hij kan voor routing gebruikt worden.

Als we alle wegen weg gaan halen die niet 100% foutloos in de database
staan, houden we niet veel over... Het idee van een Wiki (en ik zie OSM
als een wiki, al is het in een vreemd formaat) is dat het niet in 1 keer
perfect hoeft te zijn, maar dat door kleine opeenvolgende verbeteringen
de data steeds beter wordt.

A is het beste; C hoeft wat mij betreft niet voor alle foutjes in de
kaart te gebeuren (maar mag wel, als er behoefte aan is).

Is het mogelijk om een overlay te maken op de tileserver met bijv. een
uitroepteken bij iedere FIXME? Dan kan je makkelijk zien of er in jouw
buurt iets te mappen is.

Eugene