[OSM-talk-nl] Eerste edits, waterkenmerken, fietsknooppunten

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Tue Feb 26 19:37:01 UTC 2008

Steven te Brinke schreef:
>    1. Maak een proposal op
>    http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features#Proposed_Features_-_Waterway

Ik zou zeggen, maak er geen waterway van, maar een building. Dat is
volgens mij toepasselijker. Hoewel sommige mensen de neiging hebben om
alles wat met water te maken heeft in waterway te stoppen, zie ik die
tag liever gereserveerd voor dingen die waterwegen zijn.

Een voordeel van de building tag is dat die al gerenderd wordt, zonder
dat de renderers weten wat een gemaal is. Als je een area tagt met

  building = pumping_station
  name = Cruquius

Dan zal een beetje slimme renderer 'm als een gebouw met naam op de
kaart zetten; zelfs al zet hij er geen gemaal-symbooltje bij.

Zie [[Proposed features/Building]] op de wiki.

Eugene