[OSM-talk-nl] 'footpath' getagged als 'pedestrian'?

Armijn Hemel armijn at uulug.nl
Thu Jan 10 11:15:15 UTC 2008

hi,

> Er zit iets onhandigs in het renderen. Footways vallen bij uitzoomen juist
> weer veel op. Ze lijken dan belangrijker dan een gewone weg. Allerlei kleine
> steegjes in Amsterdam centrum springen dan naar voren. Die doe ik dus juist
> als pedestrian. Ze hoeven alleen zichtbaar te zijn bij inzoomen.

Hum. Zou het dan niet handiger zijn om dat in de rendering aan te passen
en niet om wegen anders te taggen omdat het er dan in de rendering beter
uitziet?

Overigens had ik het over echte voetpaden, zoals omschreven om de wiki:

http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Map_Features

Dus: de straatjes/schelpenpaadjes waar je misschien met veel persen net
een Daihatsu Cuore over/doorheen zou kunnen krijgen ;-)

armijn