[OSM-talk-nl] 'footpath' getagged als 'pedestrian'?

Lambertus osm at na1400.info
Thu Jan 10 18:11:33 UTC 2008

Ok, er valt wat voor te zeggen, maar...

De wiki pagina voor footway [1] zegt toch echt dat steegjes waar je
alleen maar te voet (eventueel ook fiets) mag komen footway moeten zijn.

Ook de wiki pagina voor pedestrian [2] zegt: "For town centres and civic
areas, where wide expanses of hard surface are provided for pedestrians
to walk between shops." Dus voor brede oppervlakken en niet voor
steegjes e.d.

Ook de map_features pagina geeft mij deze indruk... Tot slot blijf ik
erbij dat render problemen niet opgelost moeten worden door dingen
anders te taggen dan wat over het algemeen gedaan wordt.

[1] http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Tag:highway%3Dfootway
[2] http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Tag:highway%3Dpedestrian