[OSM-talk-nl] Even voorstellen

Martijn Verwijmeren cartinus at xs4all.nl
Sun Jan 13 13:13:58 UTC 2008

Hallo allemaal,

Er was vandaag een bericht op de mailinglijst waarop ik wilde reageren.
Toen realiseerde ik me dat ik nog niet de moeite had genomen om me voor
te stellen. Bij deze dus: Ik ben een dertiger die altijd een hoop
belangstelling heeft gehad voor alles wat te maken heeft met geografie
en kaarten in het bijzonder.

Iets voor de kerst heb ik OSM ontdekt toen ik op zoek was naar
kaartdata om als ondergrond te dienen voor iets wat ik zelf aan het
maken was. Ik heb inmiddels de meest duidelijke "fouten" uit OSM
gehaald voor het zuidoosten van de stad Utrecht (waar ik woon) en het
gebied rond Baarle Nassau (waar ik opgegroeid ben). Helaas heb ik zelf
geen GPS, dus een aantal dingen die niet kloppen heb ik niet kunnen
corrigeren. Ook het verder invullen van de voet en fietspaden en van
"landuse" hier in het zuidoosten van Utrecht zal moeten wachten tot ik
er één heb. Mischien is OSM dan eindelijk het excuus dat ik nodig had
om te gaan sparen voor zo'n ding. Intussen kan ik me nuttig bezig
houden voor OSM met het repareren van kustlijnen.

m.v.g.,
Martijn Verwijmeren
a.k.a. Cartinus