[OSM-talk-nl] OSM GPSen merken

Lambertus osm at na1400.info
Sun Jan 20 22:08:07 UTC 2008

Op dit moment heb ik als welkoms bericht "This GPS is property of
OpenStreetMap NL" in mijn geleende Etrex Venture HC staan. Graferen lijkt me
prima zolang het maar niet voorop komt, dat lijkt me nogal lelijk.

Als ik deze GPS vergelijk met mijn eigen GPSmap 60 CSx dan valt me op dat in
het donker het scherm van de Venture HC te helder verlicht is tenopzichte
van de kaartdetails (contrast is dus niet erg goed). Het scherm van de 60
CSx is echt veel beter leesbaar.

 > P.S. Klopt het dat de OSM POIs niet goed te vinden zijn via het
zoekschermpje
> van de Garmin? (Wel bij "Alle POI", maar niet bij de specifieke lijstjes
> zoals "Eten".)

Dat is mij ook opgevallen. Hoewel er evenveel categorien en POI's in de 60
CSx zitten al de Venture HC klopt de indeling niet altijd en in nog
ontzettend veel gevallen is er alleen een tekst "Onbenoemdxxxx" beschikbaar
welke waarschijnlijk veroorzaakt wordt door het ontbreken van een 'name'
tag.