[OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

Bert Muijtstege bert_muijtstege at hotmail.com
Fri Jan 25 18:30:38 UTC 2008

Bedoel je dit voor TYP files:?

http://wiki.openstreetmap.org/index.php/OSM_Map_On_Garmin/Cycle_map

dit werkt volgens mij niet in mapsource, een typ file is een bestand welke in de nieuwe Topo kaarten wordt gebruikt.

From: osm at na1400.infoTo: talk-nl at openstreetmap.orgDate: Thu, 24 Jan 2008 22:06:21 +0100Subject: Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

Als de installer gebruik kan maken van Mkgmap maakt het niet uit welke FID je gebruikt. De installer kan dan in het register kijken welke FID er nog vrij is en de kaarten hernoemen en de TDB opnieuw aanmaken. Op deze manier kun je ontzettend veel kaarten maken en distribueren zonder dat ik me zorgen over serienummers hoef te maken. Het daadwerkelijk installeren en deinstalleren is in feite een makkie want dat doet de installer voor je.

Wat betreft de TYP files, daarvan ben ik op de hoogte en een Engelsman (ben de naam ff kwijt) heeft hiervoor al een pre-processor gemaakt die een leuke fietskaart oplevert. Zoals eerder gezegt: ik wil eerst wat randvoorwaarden goed hebben voordat ik de 'grote uitrol' doe anders moet je op een gegeven moment zoveel bijhouden dat je niet meer aan ontwikkelen toekomt.

Ik zal wat betreft de installer wat nieuwe ontwikkelingen uit de doeken doen: Met NSIS kun je ontzettend veel maar ik vind het ook complex en het werkt alleen maar onder Windows. Waar ik nu mee bezig ben is een soort van vervanging van MapInstall waarbij een Java applicatie complete kaart sets onder MapSource installeert, up-to-date houdt, kaarten naar de Garmin kopieert en wat al niet meer. Werkt dat leuk dan kan die applicatie langzaam aan uitgebouwd worden tot een soort OpenStreetMap MapSource vervanger ofzo, dat zien we dan wel weer. Het gebruik van een Java applicatie biedt ook mogelijkheden als Java Webstart maar ook cross-platform ondersteuning en alle voorgenoemde zaken zijn niet te doen met een Windows installer. Dus ja, ik ben heel wat van plan.

Je bent wel wat van plan zeg, hoe ga je dat met de TDB file regelen ?Ik heb na een reparatie van meer dan 3 maanden mijn slaptop weer terug ..(MM "Ik ben toch niet gek? ")Ik ben al eens met de innosetup bezig geweest (welke dus op de laptop stond).Hier heb ik ook een goede installer mee kunnen maken voor het installeren van kaarten in mapsource (en het weer verwijderen).Ik heb een aantal vraagjes : Heb je voor je kaarten een bepaalde FID gereserveerd ? ben je al eens met typ-files bezig geweest ?Hiermee kun je de "look" van de Garmin kaarten aanpassen, zowel in mapsource als de  "x" modellen; Ik gebruik deze type files om de tracks wat duidelijker te maken in MS en mijn Garmin bij het MTB-en. Je kunt de kaarten zo aanpassen dat ze in MS op rasterkaarten lijken!werkt ook met Openstreetmap kaarten. Ik heb wel eens een HTML script gehad voor het installeren van 3rd party kaarten, maar dat werkte alleen met MS explorer, en als je de verkeerde entry weggooit gaat Mapsource alsnog over zijn nek... Perl lijkt me ook een leuke optie maar dat kan ik niet programmeren. goodgoan, Bert > From: mvexel at gmail.com> To: osm at na1400.info; talk-nl at openstreetmap.org> Date: Wed, 23 Jan 2008 14:14:24 +0100> Subject: Re: [OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten> > Lambertus,> Niet meer kunnen achterhalen. Sorry.> Martijn> > Op 23 jan 2008, om 10:12 heeft Lambertus het volgende geschreven:> > > Martijn van Exel wrote:> >> Cool. Maar ik herinner me bij het overzetten van de IMG file > >> eigenlijk> >> helemaal geen problemen en gedoe met registry..? Alleen het> >> inschakelen van een 3rd party tool waarvan ik de naam alweer ben> >> vergeten.> >>> > Interessant, want ik ben nooit een tool tegengekomen waarmee 3rd party> > kaarten geïnstalleerd kunnen worden onder MapSource. Daarentegen kom > > je> > wel op veel websites instructies tegen over het juist configureren van> > een *.reg bestand. Kun je een linkje opduikelen?> >> > Over de installer: Eigenlijk wil ik er naar toe dat de installer zo> > werkt dat deze een keuze biedt aan kaarten (zeg: EU of NL, DE, UK, > > etc.)> > en dan de kaarten download van internet, installeert en vervolgens> > up-to-date houdt. Ik ben benieuwd of dat te doen is met NSIS.> >> > _______________________________________________> > Talk-nl mailing list> > Talk-nl at openstreetmap.org> > http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl> > > > _______________________________________________> Talk-nl mailing list> Talk-nl at openstreetmap.org> http://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl

Ontdek Windows Live, een nieuwe Windows ervaring. Een gratis upgrade. Download nu.