[OSM-talk-nl] Installer voor Garmin kaarten

Lambertus osm at na1400.info
Fri Jan 25 20:14:34 UTC 2008

Ja, sorry dat ik hier wat laat op reageer. Die Garmin cycle pagina in de wiki bedoelde ik met aangepaste fietskaart. Geen idee of dat gaat werken in MapSource, ik heb er verder nog niet naar gekeken.

Ik heb even zitten denk over 'wat anderen kunnen doen voor Garmin kaarten' en dan heb ik het volgende wensenlijstje:
- Gereduceerde polygonen voor gebieden als Europa, Azie, Amerika e.d. maar ook voor landen apart om te gebruiken met Osmosis. Er zijn reeds polygonen te downloaden vanaf http://www.maproom.psu.edu/dcw/ of http://www.diva-gis.org/Data.htm maar die zijn te uitgebreid/complex. Voor Nederland bijvoorbeeld zouden 5 of 6 punten al genoeg zijn om een Garmin kaart te kunnen maken. Deze polygonen wil ik gebruiken om specifieke data uit een database of de planet file selecteren, om te zetten naar Garmin formaat en als zodanig aan te bieden. Een te hoge hoeveelheid punten in een polygoon maakt het extraheren van de data uit de database/planet onnodig langzaam (ter vergelijking: de eerste link heeft Nederland gedefineerd met bijna 2500 punten).

- Er zijn nog geen/weinig fietsroutes als zodanig gemapt in Nederland. Ook de node netwerken missen nog grotendeels. Voor een goede fiets kaart zijn deze dingen onmisbaar.

- Ik ben ook nog op zoek naar OpenSource software dat kaarten kan uitwisselen met Garmin GPSsen. Liefst zowel voor seriele als USB protocollen waarbij ik persoonlijk USB het belangrijkst vind.