[OSM-talk-nl] Carnaval Definitief

Martijn Verwijmeren cartinus at xs4all.nl
Sat Jan 26 00:02:38 UTC 2008

On Sat, 26 Jan 2008 00:39:45 +0100
Stefan de Konink <skinkie at xs4all.nl> wrote:
> Je hebt waarschijnlijk niet door dat dit een zoek actie betreft van
> ongeveer 11GB aan data... want ik heb niet alleen Nederland in OSM
> zitten.
[snip]
> Zelf denk ik dat het iets sneller is om 522 puntjes langs te lopen op
> een kaartje in Nederland even even te checken of het klopt.

Da's leuk dat die eerste stap een database van 11GB betrof. Maar als je
mijn opmerkingen wat beter leest, dan kun je zien dat die alleen
betrekking hebben op dat lijstje van 522 puntjes. Als jij met
databases van 11GB kunt werken, dan kun je waarschijnlijk ook overweg
met lijstjes van 522 puntjes. Bijvoorbeeld splitsen in twee lijstjes:
één met alle unieke namen (kunnen zo de kaart in) en één met alle
dubbele namen (moet je eerst nog wat mee doen, of je laat ze weg).

> Francisco van Jole heeft jaren geledes op Radio Online gezegd dat
> sommige nieuwe leden communities verzieken door het gebrek aan kennis.

Sorry, ik wist niet dat ik hier na een maand nog niet mag mee praten.

Welterusten,
Cartinus