[OSM-talk-nl] Carnaval Definitief

Stefan de Konink skinkie at xs4all.nl
Sat Jan 26 00:40:29 UTC 2008

Martijn Verwijmeren schreef:
> [snip]
>
> Da's leuk dat die eerste stap een database van 11GB betrof. Maar als je
> mijn opmerkingen wat beter leest, dan kun je zien dat die alleen
> betrekking hebben op dat lijstje van 522 puntjes. Als jij met
> databases van 11GB kunt werken, dan kun je waarschijnlijk ook overweg
> met lijstjes van 522 puntjes. Bijvoorbeeld splitsen in twee lijstjes:
> één met alle unieke namen (kunnen zo de kaart in) en één met alle
> dubbele namen (moet je eerst nog wat mee doen, of je laat ze weg).

Ik noem die actie triviaal, dat hoeft niet in een database te gebeuren.
Maar als je graag twee bestandjes wilt hebben maak ik die zo even :) En
zal hem met de code snippet van eerder vandaag proberen te uploaden.

> Sorry, ik wist niet dat ik hier na een maand nog niet mag mee praten.

Gelukkig is het allemaal niet zo zwart/wit, maar het verschil tussen een
positieve newbie en iemand die de beren opzoekt is nu net het probleem.
Ook jij had in dit e-mailtje aan kunnen komen met een 'uniek' lijstje,
dan had je het probleem net weer en stapje verder kunnen oplossen.

Je hebt een duidelijk beeld van een subprobleem (zo lees ik dat aan het
begin van het mailtje), maar de verrassing van 'ik heb het opgelost' heb
ik nog niet gekregen ;)

Stefan