[OSM-talk-nl] OSM Carnaval - losse eindjes

joris meijerink meijerink at gmail.com
Sun Jan 27 13:59:46 GMT 2008

> Voordat we het carnavalspersbericht (wie?) de deur uit kunnen doen
> moeten er volgens mij nog twee dingen gebeuren:

Een persbericht lijkt meer iets voor iemand die wat meer heeft met
carnaval. Ik vind het erg leuk de info bij elkaar te zoeken maar een
persbericht is toch even iets anders.

> [...]
> (bijvoorbeeld <http://tile.openstreetmap.nl/?zoom=10&lat=51.52361&lon=5.44632&layers=0B00000F
>  >) - indien mogelijk (Jeroen?).
> * 'iets' regelen voor het melden van aanvullingen / fouten in de
> carnavalsnaamgeving. Hiervoor zijn al de revue gepasseerd:
>                 * topic op forum (nadeel: registreren vereist)
>                 * wikipagina (nadeel: registreren vereist)
>                 * rechtstreeks op de kaart klikken (maar dat moet eerst
> geïmplementeerd worden)
>                 * op de zojuist aangemaakte Hyve ;) [1] -- Dit is misschien nog wel
> de kortste klap - wie is er nu niet op Hyves tegenwoordig?

Waarom zelf een lijst aanleggen? Lijkt me praktischer gewoon de
wikipediasite layout een beetje aan te passen zodat we er makkelijker
mee overweg kunnenhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_plaatsnamen_tijdens_carnaval).
Dan wordt de data aangevuld door zowel mensen die voor de kaart bezig
zijn als mensen die gewoon op wikipedia langs komen en hun stad/dorp
willen toevoegen, dan krijgen we eerder een volledige (meer complete)
lijst. Ander voordeel is dat je je niet hoeft aan te melden om te
kunnen wijzigen. Ook kost het maken van een lijst minder moeite dan
het uit moeten zoeken van een hele lijst met entries in een of ander
gastenboek/berichten lijst.

> Wat denken jullie ervan?

dat dus ;)