[OSM-talk-nl] Huisnummers AND in Karlsruhe formaat

Stefan de Konink skinkie at xs4all.nl
Tue Jul 29 17:37:56 UTC 2008

On Tue, 29 Jul 2008, Freek wrote:

> Ehm, wat bedoel je hier?

Als je huisnummers met apparte nodes gaat modelleren en daar de addr:
prefix bij de tag voorzet, wordt bij een willekeurige map request toch ook
alle nodes gedownload?

> Wiki? Zo gebeurd het in veel andere landen.

Wiki is iets om informatie in op te slaan, per definitie niet de optimale
tool om taken te delegeren. Niet optimaler dan een willekeurig stukje
papier.

> Helemaal gelijk in, daarvoor zouden relaties inderdaad kunnen werken. Aan de
> andere kant denk ik: die straatnamen worden nu toch al tig keer gedupliceerd
> (voor alle losse weg-delen), dus jammer dan van die paar extra... Later zou
> je toch misschien weer super-way-relaties willen hebben, met alle wegdelen en
> huisnummer-ways bij elkaar.

Daar ben *ik* ook niet blij mee ;) maar zonder dat we in een discussie
verzanden om een beter data model te maken, voorkomen is beter dan (alles)
genezen.

Stefan