[OSM-talk-nl] friese tileserver

Lambertus osm at na1400.info
Mon Jun 2 09:19:20 UTC 2008

Theun wrote:
> Nu ik toch hierover ben begonnen. Ik was eigenlijk nog steeds van plan
> om de namen van de kanalen meren etc. nog aan te passen aan de Officiƫle
> lijst met waternamen in Friesland ( zie
> http://www.fryslan.nl/sjablonen/1/infotype/webpage/view.asp?objectID=17084
> ).
> Ik neem aan dat we deze officiƫle benamingen ook in de /name /tag van de
> betreffende wateren willen hebben.
> In geval van friese namen zal ik de nederlandse naam in de /name:nl/ tag
> zetten en vice versa.

Leuk dat je het Friese initiatief wat verder door wilt voeren.

Ik zag er zelf wat tegenop om een significant deel te gaan aanpassen,
maar er sluimerde wel een idee om de osmxapi te gaan gebruiken om
bepaalde wegen/bruggen/e.d. te downloaden en dan de -strjitte, -brege,
-leane etc vertalingen geautomatiseerd te doen. Helaas heeft dat wel tot
gevolg dat er een aantal namen opgebouwd worden met een Nederlands en
Fries deel. Dat leek me bijzonder verstorend waardoor het idee was
blijven liggen.