[OSM-talk-nl] Welke tags gebruiken we?

Geert Schuring geert at schuring.eu
Wed Jun 4 14:53:02 UTC 2008

Hallo,

Ik heb een vraagje over het gebruik van tags. Bij mij in de omgeving (Ede)
ben ik bosweggetjes in kaart aan het brengen, en bij het toevoegen aan OSM
vroeg ik me het volgende af:

Hoe tag je de volgende situaties:

- Een zandweg waar je met een auto prima kunt rijden, maar die gesloten is
voor alle verkeer. (rond wit bord, rode rand)
- Een zandweg waar je met een auto prima kunt rijden, maar die gesloten is
voor auto's en motoren? (rond wit bord, rode rand met auto en motor in het
wit)
- Een weg met een fietspad erlangs.
- Een weg met een stukje berm en dan een fietspad erlangs.
- Een weg met een rij paaltjes en dan een fietspad erlangs.

Ik bedoel maar aan te geven: Is een gesloten zand weg met een astfalt
fietspad erlangs gewoon een fietspad, of is het een zandweg waar je ook kunt
fietsen?

Deze keuzes hangen af van de manier waarop de fietskaart bijvoorbeeld de
informatie bevat. Als we willen kunnen routeren voor fieters moeten we dus
elk fietspad langs een normale weg toevoegen als lijntje, of die weg een
speciale tag geven.

Any ideas?