[OSM-talk-nl] gevraagd: mapserver map file voor postgis osm2pgsql db?

Richard Duivenvoorde rdmailings at duif.net
Sat Mar 1 15:16:12 GMT 2008

Beste mensen,

met wat hulp van Martijn van O heb ik hier een postgis database met
daarin de osm dump ingelezen. Daarvan kan ik nu mapnik tiles renderen,
met een begin van een Google-maps alike uiterlijk.
Ik (of eigenlijk mijn huidige klant) wil echter niet mapnik gebruiken,
maar mapserver voor het renderen (dit vanwege andere afhankelijkheden en
latere beheerverantwoordelijkheden).

Mijn vraag nu dus: is er al iemand geweest om op basis van een postgisdb
gevuld met osm-dump een Mapserver-map file te maken? En ik bedoel dan
dus niet een postgisdb met de tabellen van AND, maar echt met OSM
tabellen (planet_osm_line, planet_osm_point, planet_osm_polygon en
planet_osm_roads).
Uiterlijk een copy van OSM is ok, die kan ik wel 'vergooglemappen', maar
ook een afwijkend uiterlijk als startpunt is goed.

Als er niemand is: ik moet het waarschijnlijk gaan bakken, en zal 'm dan
ergens in de wiki achterlaten....

Groet,

Richard Duivenvoorde

ps ik zal dit ook in het engels op de dev lijst vragen...