[OSM-talk-nl] Fietsknooppuntennetwerk Midden Delfland

Floris Looijesteijn osm at floris.nu
Sun Mar 2 10:29:26 GMT 2008

[OSM-talk-nl] Fietsknooppuntennetwerk Midden Delfland----- Original Message -----
  From: Gert Gremmen

  Voorstel:

  type = route
  network = bicycle
  network = rcn
  name= md-xx-yy      waarin:

  md = afkorting midden delfland
  xx = knooppunt vanaf
  yy = knooppunt naar

is het wel slim om meerdere velden in 1 te combineren?
en kan een tag tegenwoordig wel meerdere keren voorkomen?
ik kan me herinneren dat ik ooit eens een amenity=bank;atm heb
gemaakt en dat de atm gewoon verdwenen is...
  Ik denk dat dat iha voor de knooppunten in
  dit type netwerk een goede tagging is. De  md
  afkorting voorkomt verwarring met andere knooppunten.

  Voor de nationale routes
  die hier ook lopen
  geven we dan aanvullend (?)

  network = rcn
  name = LF31  , LF11 etc

ik neem aan dat je hier network=ncn bedoelt?

  Voor lokale rondjes met een naam
  is dat dan tevens:

  network = rcn
  name = brandersstadroute , prinsenroute   enz

  Correcties, aanvullingen SVP
  Wie schets nog even hoe het dan gaat met meerdere routes op een traject ??

kan er voor meedere routes die segmenten delen niet gewoon een extra
relatie worden aangemaakt?

ik ga zometeen ook een stukje fietsen maar weet eerlijk gezegd nog niet
hoe ik het moet mappen :)

floris