[OSM-talk-nl] Fietsknooppuntennetwerk Midden Delfland

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sun Mar 2 13:21:21 GMT 2008

On Sunday 02 March 2008, Rob wrote:
> ik ben bezig met de rendering van de fietskaart op de nl tile server

Mooi, de knooppunten zagen er i.i.g. al goed uit.

> helaas functioneerde het vanmorgen niet meer, dus kan (nog) niks laten zien
> maar voor de rendering ben ik aan het kijken naar de echte fiets kaartjes
> deze hebben voor de weg rendering nog een onderscheid in :
> - autovrij

"Bij ons" wordt er standaard nog niks met access restrictions gedaan, maar ik
zou zeggen dat het niet zo moeilijk kan zijn.

> [...]
> verder zijn de volgende objecten nog aardig om op de kaart te zetten
> - vvv kantoor, infokantoor (is daar al een tag voor ?)

tourism=information?

> - parkeerplaats
> - station
> - historisch monument
> - cafe, restaurants, fietscafe? fietshotel? fietsverblijf? fietscamping?
> fietsverblijf? fietsjeugdherberg? fietstrekkershut?
> - kerk, abdij, kasteel
> - molen
> - jachthaven, veerpont
> - museum, attractie
> - fietsverhuur
> - startpunt wandelgebied

Niet te vergeten:
- (al dan niet bewaakte) fietsenstalling
- fietsenwinkel/maker

Eventueel extra bij allerlei voorzieningen, tags voor
- beschikbaarheid fietspomp (automatisch/zelf pompen)
- aansluiting voor elektrische fietsen
- ...?

--
Freek