[OSM-talk-nl] Fietsknooppuntennetwerk Midden Delfland

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sun Mar 2 17:09:19 GMT 2008

On Sunday 02 March 2008, Rob wrote:
> de fietskaart is weer up and running, met dank aan kleptog, apache was
> beetje van slag vanmorgen
> http://tile.openstreetmap.nl/~rubke/fietskaart/index.html

Leuk, leuk :-) Ziet er trouwens nu wel heel groen-wit uit... Het nieuwe
water-blauw vind ik wel mooi zo.

> heb nog wel paar vraagjes
> - wat moet niet meer op de kaart verschijnen ?

Ik zie dat je spoorrails helemaal niet meer rendered. Voor orientatie zou ik
die toch aanzetten, maar dan alleen op de hoogste zoomlevels.

> -- heb nu alle straatnamen uit en ook de bordjes van de snelwegen,
> rijkswegen enz..

Op hoge zoomlevels mogen straatnamen wel, handig als die op je
route-aanwijzingen staan ofzo.

> -- de eenrichtings pijltjes misschien weg ? deze gelden meestal niet voor
> fietsers

Behalve op fietspaden? Meestal niet echt bindend, maar wel goed om te tonen.

> -- tracks ? tja mountainbikers vinden deze wel nog nuttig ;)

Zeker, houden.

> - hoe renderen we cycleways, ik heb nu een wit met een groene rand ipv het
> dunne blauw wit gestreept lijntje

Die zouden wel wat meer mogen opvallen op lagere zoomlevels. In tunnels heb je
zo te zien nog de oude stijl.

> - kapel is volgens mij ook nog geen tag voor

Ik zou beginnen met amenity=place_of_worship, en dan één of andere "subtag"
place_of_worship=chapel o.i.d.

> - recreatiedomein ?
> - natuurreservaat of wandelgebied

leisure=nature_reserve

> - bezoekercentrum

Valt eigenlijk ook onder tourism=information

> - fietsverhuur moet meer gelogd worden, ik vind geen nodes in Nederland

Zeker. Verder zou ik beginnen om shop=bicycle en amenity=bicycle_parking
prominent te renderen, daarvan zijn er wel een paar.

In ieder geval een goed begin, keep up the work!

--
Freek