[OSM-talk-nl] Fietsknooppuntennetwerk Midden Delfland

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sun Mar 2 20:53:39 UTC 2008

On Sunday 02 March 2008, Martijn Verwijmeren wrote:

> Wat mij opviel dat jullie IMHO beter doen (en de duitsers ook) is de
> hele ref taggen dus voor LF4 ref=LF4 en niet ref=4. Je zou gek op staan
> te kijken als op een wegenkaart plotseling alleen nog maar 2 i.p.v. A2
> op de snelwegschildjes staat.
>
> Volgens mij is dat taggen van halve refs begonnen omdat Andy die letters
> niet mooi vond in z'n kaart. Maar zoals de laatste weken op [talk] vele
> malen is herhaald: Je hoort niet te taggen voor de renderer, je hoort
> te taggen wat het is. Als hij geen letters wil zien, dan kan hij ze er
> ook afhalen tijdens de import van de data.

Ik zou andersom denken om tot dezelfde conclusie te komen :-)
Die LF kan je afleiden van het feit dat het een ncn route in Nederland is.
Echter voor het renderen is LFxx duidelijker: iedere onbekende die een blik
op de kaart werpt snapt het meteen, terwijl alleen de nummers ook voor andere
dingen zouden kunnen staan.

P.S. Ik vind het belangrijker dat het consistent gebeurd binnen NL, dus zal
meerderheid steunen.

--
Freek