[OSM-talk-nl] gevraagd: mapserver map file voor postgis osm2pgsql db?

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Mon Mar 3 08:14:41 GMT 2008

Ik begrijp het wel, denk ik.

Enerzijds is de cartografie van Google niet bijzonder fraai. Erg
generiek, een 'best effort' voor de hele wereld, dus er wordt geen
rekening gehouden met regionale / nationale geografische
bijzonderheden of cartografische cultuur of smaak. Binnen die
beperking vind ik dat ze het er trouwens nog wel heel aardig vanaf
brengen.

Anderzijds is Google wel een referentie geworden op het terrein van de
webmapping. Commerciële partijen die iets met OSM zouden willen doen,
hoor ik al hardop denken: "Leuk, maar waarom lijkt het niet wat meer
op google?'. Het is dus een goed ding om dat ook te kunnen laten zien.
Bovendien toon je er, net als met de stylesheet editor, mee aan dat
OSM meer is dan alleen de standaardkaart zoals je die kunt zien op www.openstreetmap.org
.
--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Op 3 mrt 2008, om 08:44 heeft Gert Gremmen het volgende geschreven: