[OSM-talk-nl] gevraagd: mapserver map file voor postgis osm2pgsql db?

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Mon Mar 3 08:55:41 GMT 2008

Mijn kartografenhart bloedt..

Martijn van Exel schreef:
> Ik begrijp het wel, denk ik.
>
> Enerzijds is de cartografie van Google niet bijzonder fraai. Erg
> generiek, een 'best effort' voor de hele wereld, dus er wordt geen
> rekening gehouden met regionale / nationale geografische
> bijzonderheden of cartografische cultuur of smaak. Binnen die
> beperking vind ik dat ze het er trouwens nog wel heel aardig vanaf
> brengen.

Helemaal mee eens.
> Anderzijds is Google wel een referentie geworden op het terrein van de
> webmapping. Commerciële partijen die iets met OSM zouden willen doen,
> hoor ik al hardop denken: "Leuk, maar waarom lijkt het niet wat meer
> op google?'.
Eerst sla ik ze dan altijd ruw in elkaar (zinloos geweld) en daarna zeg
ik "Omdat we graag een eigen gezicht en uitstraling hebben, wij zijn
geen Google en we zijn geen kopieer-natie (China?)!
We hopen dat jullie als commerciële partij beseffen dat de monopolie van
Google in de nabije toekomst ongewenste vormen kan aannemen en daarom
serieus nadenken over de mogelijkheid om OpenStreetMap als alternatief
te kiezen."  ;-)
>  Het is dus een goed ding om dat ook te kunnen laten zien.
> Bovendien toon je er, net als met de stylesheet editor, mee aan dat
> OSM meer is dan alleen de standaardkaart zoals je die kunt zien op www.openstreetmap.org

En dat vind ik inderdaad een hele goeie. Het zou goed zijn een
Openlayers viewer in de lucht te zetten met een aantal verschillende
rendervormen er in. Perfect voor demonstratie doeleinden en perfect om
de diversiteit van OSM aan te tonen.